Forbrukeremballasje til frisk frukt og grønt
Siden 1922, og vi har så vidt begynt!
Siden starten i 1922 har NNZ fornyet seg mange ganger. Vi vil alltid ha fokus på kontinuitet for våre kunder, leverandører og ansatte. «Vi har fornyelse i blodet, og vi har kremmerånd som gjør at vi klarer å utnytte markedsforhold og trender. Vi tenker stadig nytt rundt vår rolle som emballasjeleverandør. Dette inkluderer selvfornyelse gjennom et strategisk valg om å avbryte egen produksjon for å bli en selvstendig leverandør med et nettverk av partnere og leverandører vi stoler på og geografisk utvidelse gjennom datterselskap. Vi fornyer emballasjeporteføljen vår med innovative løsninger og videre forbedring av eksisterende emballasje, med stor betydning for markedene vi opererer i.
NNZ handler først og fremst om samarbeid og personlige relasjoner, både internt og eksternt. Relasjoner til ansatte, kunder og interessenter. Løsninger finner vi gjennom lagarbeid basert på respekt, integritet og ærlighet slik at vi alle kan lykkes.
På produktnivå ligger NNZs styrke i å løse kundenes emballasjeutfordringer. Kunnskap, erfaring og kreativitet er grunnlaget for emballasjeløsningene vi utvikler. Vi er løsningsorienterte, setter kunden i høysetet og tenker utenfor boksen.
Vi har fornyelse i blodet! Vi er lidenskapelig opptatt av emballasje og å løse dine emballasjedilemmaer gjennom ekte samarbeid and tilpassede løsninger.
Vår arv og veien videre
NNZ er et multinasjonalt selskap som markedsfører emballasjemateriell til jordbruksprodukter og industrielle produkter. NNZ har vært et 100 % familieeid firma helt siden 1922, men med sterkt fokus på selskapets aktivitet. NNZ har for tiden 30 egne filialer i 18 land og et internasjonalt nettverk av samarbeidsbedrifter i mer enn 50 land over hele verden, både innen produkt- og markedsutvikling og innen innkjøp og salg. Mesteparten av aktiviteten i NNZ er rettet mot emballasje for frukt- og grøntsektoren, men vi har også avdelinger for industriell emballasje i Benelux, Tyskland, Skandinavia, Storbritannia, USA, de baltiske statene, Sør-Afrika og Sveits.
For fremtiden tror vi det er helt avgjørende at bedrifter som NNZ arbeider kontinuerlig for innovasjon i emballasjeindustrien. Det må stilles krav til materialene som skal brukes til frukt og grønt og andre matrelaterte produkter, og det bør være et vedvarende fokus på å stille krav om en bærekraftig utvikling i vår sektor.
NNZ har allerede vært aktive innen emballasje i 100 år, og det er ingen tvil om at NNZ har planer om å holde driften gående i lang tid framover. Mellom 1995 og 2023, vokste selskapets omsetning fra 345 millioner til 2,24 milliarder NOK. Dette klarte vi gjennom en desentralisert nasjonal markedsstruktur som kommer klart til uttrykk i slagordet vi bruker den dag i dag: Fokuser lokalt! I tillegg til disse desentraliserte nasjonale enhetene er det en rekke sentralstyrte disipliner (finans, markedsføring, produktutvikling, HR, IKT og Central Sourcing) som legger grunnlaget for at datterselskapene skal kunne fungere optimalt med tanke på salg, logistikk, service og direkte markedsføring.
En av de viktige bærebjelkene i vår lange eksistens ligger i det faktum at NNZ ønsker å overholde alle lovbestemte forskrifter, pakter og regler; NNZ nekter også å foreta spekulasjoner på futuresmarkedene, verken for råvarer eller for valutaer. NNZ ser dette som sin forpliktelse ikke bare overfor samfunnet, men også overfor sine ansatte.
Hos NNZ setter vi stor pris på våre ansatte og har formulert våre egne 4 P-er på deres vegne, og disse er: Passion (lidenskap), Pleasure (glede), Personal (personlig) og Plan (plan). Vi har Lidenskap for emballasje og ønsker å arbeide med Glede på en veldig Personlig måte men alltid i henhold til en Plan som vi legger sammen. Dette kommer til uttrykk i en aktiv kvalitetspolitikk og bærekraftpolitikk, men også via internasjonalt anerkjente kvalitetsgarantier som ISO 9001 og BRC-sertifikater og SEDEX. Vi må stå sammen om å garantere et miljø hvor kvalitet, sikkerhet og helse er selvfølgelige. Alle NNZ-bedrifter har derfor team som jobber aktivt med å ivareta disse disiplinene.
Bedriften er førsteprioritet med optimal transparens og overordnet fokus på trygging av fremtiden.
Familien Boot
Helt siden NNZ ble grunnlagt i 1922, har familien Boot eid 100 % av aksjene. Det er likevel viktig å gjenta at selskapet NNZ alltid har vært prioritert over familiens interesser. Det betyr at målene NNZ setter seg og hvordan bedriften kan utvikle seg i fremtiden, kommer først: Bedriften er førsteprioritet med optimal transparens og overordnet fokus på trygging av fremtiden.
Våre nøkkeltall
Vi har sikret og vil fortsette å sikre vår fremtid gjennom stadig fornyelse av NNZ.
Vi leverer til kunder fra 30 selveide datterselskap i Europa, USA, Canada og Afrika.
Kontakt
Bærekraft
Globale strategiske løsninger
Pionerer
Pålitelig og etisk
Langsiktig partnerskap
Lagarbeide
#Rethink innovasjon
Fullservicelogistikk
Uavhengige råd
Innsikt for innovasjon
Nærhet til kundene
Bred portefølje
"*" viser obligatoriske felt
Disse informasjonskapslene brukes for at nettsiden skal fungere best mulig. Disse informasjonskapslene er ikke essensielle for å se på nettsiden. Likevel kan det hende at noen nettsideelementer ikke fungerer som de skal uten informasjonskapslene.
Disse informasjonskapslene samler data som vi bruker for å forstå hvordan nettsiden vår brukes og oppleves. Disse informasjonskapslene hjelper oss også med å optimalisere nettsiden for best mulig brukeropplevelse.
Disse informasjonskapslene overvåker din internettbruk for å vise relevante annonser basert på dine interesser og din internettbruk. Disse informasjonskapslene hindrer også at de samme annonsene vises om og om igjen.